A Tesla titokban tartja az akkumulátorok gyártástechnológiáját

Egyre inkább úgy tűnik, hogy a Tesla nem egyszerű autógyártó cég, a legfontosabb terméke sokkal inkább az akkumulátor lehet. A Tesla 10 éves tapasztalata az akkumulátorok gyártástechnológiájában behozhatatlannak tűnik. Egy-egy autóba 3-8000 cellát építenek be, bő egy nagyságrenddel többet, mint a konkurens cégek. A cellák nagy száma együtt jár a kisebb mérettel, melyeket ugyan olcsóbb előállítani, ugyanakkor a több cella bekötése több munkával jár, több időt vesz igénybe, így drágább is. Valahogyan mégis sikerült megoldani, hogy a költségeket viszonylag alacsonyan tartsák. Egy volt Tesla alkalmazott beszámolójából tudjuk, hogy az akkumulátorok bekötése, az akkupakkok összeszerelése a gyárban egy titkos helyen történik. Az interneten számos videó érhető el a gyárról, de egyik sem foglalkozik az akkumulátorok bekötésével, a pakkok összeszerelésével.

Elon Musk egy-egy megjegyzéséből tudjuk, hogy a gyárban olyan robotokat látna szívesen, amelyek annyira gyorsan mozognak, hogy azt az emberi szem nem képes követni. Talán éppen az akkumulátorok bekötésén fáradoznak ezek a nagysebességű robotok? Azt is tőle tudjuk, hogy a robot gyártó cégek nem voltak képesek az elvárásainak megfelelő eszközöket szállítani, így csak feltételezhetjük, hogy valóban ilyen robotokkal történik a gyártás, összeszerelés. Szakértői vélemények szerint az ismert technológiákkal a szükséges szerelési kapacitás és költségszint nem oldható meg, így valóban nem kizárt, hogy olyan technológia birtokában vannak, amelyet okkal titkolnak a kíváncsi szemek elől. Joggal feltételezhetjük, hogy egy olyan jövőre készül a Tesla, ahol egyre kevesebb a magántulajdonban lévő autók száma, ugyanakkor egyre nagyobb igény van akkumulátorokra. Talán autógyártó helyett a jövőben pontosabb lenne akkumulátor-gyártóként tekinteni a Teslára.